maandag 30 juli 2007

Dag 11

Vandaag blijven we in Knysna. We hebben een boottocht gereserveerd, om dolfijnen en walvissen te 'spotten'.
Om kwart voor 9 vertrekt de boot.
We zijn verloren gereden, volop stress, paniek, maar zoals steeds komen we altijd op ons pootjes terecht. We hebben de boot op 't nippertje gehaald. Iedereen stond al vertrekkensklaar. Al geluk dat we het gehaald hebben, want het was prachtig: dolfijnen die op 4 meter van onze boot zwommen.
Walvissen hebben we jammer genoeg niet gespot. Het is nog te vroeg in het jaar.
Tijdens onze boottocht vaarden we ook nog voorbij een eiland vol met zeeleeuwen. Stinken dat die mannen kunnen, erger dan rotte vis en rotte eieren samen!
Na het twee uur durende boottochtje wandelden we nog even rond in het havenstadje 'Plettenberg Bay'.
In de namiddag dachten we een treintje te doen, nog met een oude stoomtrein, die vanuit Knysna naar George rijdt.
Dit treintje bestaat sinds een jaar niet meer... Het stond nochtans nog in onze gids!
Dan maar wat winkeltjes in Knysna zelf afgeschuimd op zoek naar leuke souveniertjes, en een beetje rondgewandeld in het gezellige stadje.
Zo waren we aan het wandelen, en kwamen we een soort Irish Pub tegen, buiten stond een plakkaat met daarop een lokaal bier van Knysna, dat er wel heel lekker uitzag 'Mitchell's'.
Het was daar een drukke bedoening, want het was rugby. De bulls tegen de sharks. Al de hele week zijn ze over die match bezig op five FM, onze nieuwe Afrikaanse radiozender, die ons altijd trouw vergezelt op onze autotochtjes.
Ambiance dat er in de café was, jawadde!Zoals ze hier bij ons in België zo hard opgaan in de foetbal, zo is het hier met de rugby! Na een tijdje, en wa mitchell's later, wou de sam graag es een babbeltje doen met de "locals". En ge kunt het al raden, een kwartiereke later zaten we al bij hen aan tafel. Hen zijn jonge twintigers, 1 scheef koppel (Lindy en Christo), en dan nog twee gasten: Jaecques en Tommy.
Zij babbelden in t zuid-afrikaans tegen ons, en wij het Nederlands.
Ongelofelijk hoe de blanke mensen hier lijken op ons Belgjes. Zelfde manier van doen, kledij,...
't verschil met de Belgen is wel dat de blanke gasten in zuid-afrika veel knapper zijn. (gij zijt een uitzondering he schat:))
De uren gingen voorbij, en de pntjes en de shooters/blue curacao en jägermeister/ vlogen ons om de oren.
En zo werd het 7 uur, etenstijd.
We zijn dan met onze nieuwe vriendjes het stad ingetrokken, om in het restaurant waar Tommy s"avonds werkt, een goeie steak te gaan eten. Het is vandaag zaterdag, en dus ook hier uitgaangsnight. Ze stelden voor om met hen het nachtleven te verkennen in de club "Zanzibar".
Wij mee op stap, opnieuw shooters liggen hijsen.
Mijn favoriet is "springbokkie" een drankje op basis van munt en kahlua.
Verschrikkelijk lekker, maar ook heimelijk.
We voelden ons daar toch nie echt op ons gemak, en onze nieuwe vriendjes waren ondertussen al te meurg om op hun benen te staan. Rond een uur of half 11 zijn we dan naar ons hotel gegaan, voor het allemaal te scheef zou worden...
Het was een plezante avond, maar onze nieuwe vriendjes waren wel stuk voor stuk scheef.